Mindfulness

Mindfulness er et redskab til personlig udvikling og inspireret af buddhistiske og østerlandske traditioner. Metoden MBSR (Mindfulness Baseret Stress Reduktion) er udviklet af Dr. Jon Kabat-Zinn og han definerer mindfulness som: ” At være opmærksom på en særlig måde; med vilje, i nuet og uden at dømme”

Evidensbaseret forskning viser gavnlige effekter ved praktisering af mindfulness blandt andet i forhold til stress, angst og depression, samt positive effekter på vores fysiske og mentale helbred og er derfor et fantastisk stresshåndteringsredskab.

8 ugers mindfulnesskursus

Den bedste og nemmeste måde at forstå mindfulness er ved selv at opleve det. Et mindfulnesskursus i gruppeforløb over 8 uger vil guide dig gennem en bred vifte af mindfulnessøvelser, både som formelle meditationsøvelser og gennem træning af bevidst opmærksomhed i din dagligdag samt blid yoga. Formålet er du under forløbet selv vil kunne etablere din egen daglig mindfulness praksis og derved integrere det i din hverdag og opleve positive ændringer i dit liv.

Mindfulness gør dig blandt andet mere psykisk robuste, da du ved at koncentrere dig hundrede procent om nuet og kunne forholde dig ikke-dømmende, lærer dig selv bedre at kende, så du kan gøre det, der er bedst for dig.

Ved at koncentrere dig om nuet og kun lægge mærke til, hvad der sker inden i dig og omkring dig, beroliger du sindet. Bekymringerne bliver færre og glæden større og du har overskud til bedre at lægge mærke til alt det, du før har taget for givet.

Ønsker du at høre mere om kurset eller tilmelde dig, så kontakt mig på 29 92 58 53 eller på mail